To jest tylko fragment strony.
kliknij tu aby wyświetlić całą stronę

BlackFace Family
AFRICAN DRUMS
BlackFace Family

1000Herz Records, 2018

CD - 40 zł Dodaj do koszyka

  1. Old Xul
  2. Motokala
  3. Chigolo Muleke
  4. African Drums
  5. High Life
  6. Ghetto Gyals ft. Apple Wyn
  7. Manganje ft. OB Virus
  8. Lululu
  9. Amaitha
  10. Mayi Boza ft. Apple Wyn
  11. Hosiday ft. Materrorist

Piosenki BlackFace Family są punktem kulminacyjnym dyskotek w klubach Mzuzu, w betonowych wnętrzach, udekorowanych tylko mirror balls u sufitu. Może wydawać się eklektyczna, ale z elementów hip-hopu, dancehall’u, reggae, rnb, afro-popu, kwaito house’u i wielu innych zespół utkał lokalny, rozpoznawalny styl kukaning’inako - co znaczy spod góry Kaningina.

Styl ten jest uosobieniem afrykańskiej fascynacji cyfrowymi mediami i technologiami, żonglerką zachodnimi i afrykańskimi konwencjami. Niemal postmodernistyczny, ale przecież ma zupełnie inne korzenie. Tworzy to oryginalną mieszankę nastrojów - w jednej chwili nakładają się na siebie luz, relaks i rozmarzenie, taneczny amok, kampowe przestylizowanie i hiphopowe zaangażowanie społeczne.

Twiggy, odpowiedzialny za większość bitów, jest uważany za najważniejszego producenta muzyki klubowej z północy Malawi. Zespół tworzy z dwoma braćmi - czyli wokalistami Jah Facem i Sparrowem, wspomaganymi przez Kritique’a. Łączą oni malawijskie zamiłowanie do wielogłosowych melodii z przefiltrowanymi przez afrykańską wrażliwość stylizacjami rap i raga.

Teksty wyśpiewywane w mieszance angielskiego, chitumbuka i chichewa to mozaika przedstawiająca świat młodych ludzi z Malawi. Jest w nich miłość (czasami jako wynik magii erotycznej, jak w "Chigolo muleke"), są markowe ciuchy i gadżety (albo tylko ich pożądanie, jak w "High Life"), antyrasistowska i zjednoczeniowa polityka ("African Drums"), zmaganie z biedą ("Ghetto Gyals") a przede wszystkim taniec w dużej ilości i przy każdej okazji ("Manganje", "Holiday").

Całość zadziwia, jeśli zdamy sobie sprawę, że do stworzenia tego wielowarstwowego zbioru piosenek, artyści mieli do dyspozycji jeden stary mikrofon, głośniki hi-fi do wieży stereofonicznej, stacjonarny komputer z przestarzałymi wersjami programów i pół-sprawny mikser.

Specjalne miejsce zajmuje okładka, której pierwszą wersję stworzył zespół, a do finalnego efektu przeprojektowała ją polsko-wietnamska artystka Thuy Doung 'Sara' Dang z udziałem Piotra Dang-Cichockiego, podpisującego się pod remasteringiem i koncepcją całej serii.



artyści:
Muzyka, teksty, produkcja: Sparrow, Twiggy, Jah Face and Kritique
Remastering: Piotr Dang





BlackFace Family