To jest tylko fragment strony.
kliknij tu aby wyświetlić całą stronę

Michał Czachowski
INDIALUCÍA

CM Records 2005


czasowo niedostępne

  1. Raag 'n' Olé (rumba)
  2. Nagpur (sevillanas/dhun)
  3. Herencia Hindú (solea por bulerias)
  4. Taliquete (jaleo)
  5. Mohabbat Ka Khazana (tangos/qawwali)
  6. Gujari Todi (raga)
  7. Kyabathe (bulerias)
  8. Indialucía (intro)
  9. Indialucía (zambra)
  10. Amanecer (martinete)

WIRTU@LNE GĘŚLE
Płyta została uznana przez internautów za najlepszą folkową płytę roku 2005.


  Indialucía to projekt muzyczny łączący dwa fascynujące style muzyczne: muzykę indyjską oraz flamenco. Nagrania powstały w latach 1999 - 2004, głównie w Indiach i Hiszpanii. Wzięło w nich udział wielu znakomitych muzyków z obu kontynentów. Pomysłodawcą, producentem oraz szefem artystycznym nagrań jest Michał Czachowski a rezultatem jego wielu lat pracy jest album, który po raz pierwszy w historii ukazuje jak wiele wspólnego ma flamenco i jego dalekie, indyjskie korzenie.
  Około IX wieku naszej ery z niewiadomych przyczyn tysiące mieszkańców północno - zachodniej części Indii zaczęło emigrować na Zachód. Wyruszyli z terenów obecnego Pendżabu i Pakistanu. Ich drogi w Persji rozdzieliły się i część powędrowała szlakiem przez Palestynę, Egipt, Maroko i Cieśninę Gibraltarską. Ostatecznie dotarli na południe mauretańskiej Hiszpanii znani już jako Cyganie. W tym regionie zwanym wówczas Al-Andalus przez setki następnych lat przewijały się kultury różnych państw i nacji. Było to jedyne miejsce, w którym przez długi czas żyli obok siebie Cyganie, Żydzi, Chrześcijanie i Muzułmanie. Każda z tych grup etnicznych posiadała własne zwyczaje, muzykę i instrumenty. Po wielu latach, na początku XIX wieku, w wyniku wzajemnych wpływów powstała tajemnicza, niezwykle ekspresyjna muzyka, którą dziś znamy pod nazwą flamenco.
  Kolebką kultury oraz języka większości Europy był Daleki Wschód, a dokładniej Indie, których mieszkańcy północnej części stanowili obok Egiptu, Mezopotamii i Chin najstarszą cywilizację świata. To właśnie tam, w dolinie rzeki Indus, powstały pierwsze religie, pierwsze prawa, pierwsze instrumenty i zapisy muzyczne. Indyjska kultura muzyczna wpływała również na inne kraje. Hinduscy Brahmini przynieśli te systemy do Persji i Arabii. Arabska muzyka trafiła w tym czasie do rządzonej przez Maurów Hiszpanii. Wygnani ze swojego kraju Hindusi, posuwając się powoli na zachód, absorbowali elementy kultury krajów, przez które przemierzali. Afirmowali i modyfikowali Trwająca wiele lat wędrówka nową kulturę. Gdy dotarli do Andaluzji nie byli to już ci sami ludzie. Pomimo, że wyglądali tak samo zmienili się, zarówno pod względem, języka obyczajów jak i muzyki, którą wykonywali. Niestety nie zapisywali jej. Nie wiemy jak brzmiała i w jakim stopniu przetrwała do dziś. Nie wiemy jakie piętno wywarła na samo flamenco i które jego elementy mają swoje źródło w Indiach, a które jedynie w Andaluzji. A jeśli nawet oba te fascynujące gatunki nie mają bliskich związków, można stwierdzić, że muzykę indyjską i flamenco łączą przede wszystkim emocje, ekspresja, rytmiczność, głębia i wrażliwość. Oraz to, co w muzyce etnicznej najważniejsze: spontaniczność i duchowość.

muzycy:
Michał CZACHOWSKI - gitary flamenco, palmas, tanpura, kanjira, shakers, palo de agua, swarmandal, djembe, cajón, gong, głos oraz aranżacje
Avaneendra SHEOLIKAR - sitar
Sandesh POPATKAR - tabla
Pierluca PINEROLI - cajón, tabla, sabar, caxixi, trójkąt, konnakol, chórki
Prasad KHAPARDE - śpiew
Domingo PATRICIO - flet
Giridhar UDUPA - ghatam, morsing, konnakol
Maria POMIANOWSKA - sarangi
Carlos TROYA - zapateado, jaleo
Sagar JAREL - dholak
Yrvis MENDEZ - gitara basowa bezprogowa
Tomasz PALA - fortepian
Adam GŁOŚNICKI - gitara basowa
Ireneusz WYROBEK - palmas
Barbara CZACHOWSKA – chórki

Kwartet smyczkowy złożony z muzyków orkiestry kameralnej "AUKSO":
Marta HUGET-SKIBA - skrzypce
Natalia WALAWSKA - skrzypce
Anna GRZYBAŁA - altówka
Aleksandra STECZEK - wiolonczela