To jest tylko fragment strony.
kliknij tu aby wyświetlić całą stronę

Kapela Brodów
TAŃCE POLSKIE

Kapela Brodów 2008


czasowo niedostępne

  1. Dajcie, dajcie nie żałujcie - pieśń weselna z Lubelskiego
  2. Oberek – Sieradzkie
  3. Oberek W polu matulu – Lubelskie
  4. Bzicam kunia, bzicam – kurpiowska pieśń miłosna
  5. Ober zapustny – Łęczyckie
  6. Chodzony – Mazowsze
  7. Polka przez nogę – Rzeszowskie
  8. Mazurek Kopałam studzienkę – Rzeszowskie
  9. Za morzem Marysia - pieśń weselna z Lubelskiego
  10. Na bujne bory – Kurpiowska pieśń leśna
  11. Kujawiak Las – Łowickie
  12. Kontro – Mazowsze
  13. Ober Ogonowskiego – Sandomierskie
  14. Wiwat – Wielkopolska
  15. A gdzież moje konie wrone - kurpiowska pieśń miłosna
  16. Polski – Kujawy
  17. Owczarek – Lubelskie
  18. Kozak – Mazowsze
  19. Mazurek – Tarnowskie
  20. Pośrataj Boże - pieśń weselna z Lubelskiego
  21. Krakowiak – Sandomierskie
  22. Walc – Spisz
  23. Leciały zurazie - kurpiowska pieśń leśna
  24. Mazurek Bez butów – Kujawy
  25. Chodzony – Wielkopolska
  26. Chmiel - pieśń weselna z Kujaw
  27. Chorea polonica - taniec polski ze zbiorów węgierskich (XVIIIw.)

   "Etnograf to człowiek, który zawsze się spóźnia". Notuje rzeczy najstarsze i umykają mu teraźniejsze. Dzięki takim ludziom znamy piękne starodawne mazurki i chodzone. Dzięki nim mamy zarejestrowaną muzykę cymbałów, skrzypiec i basów.
   W lutym 2008 roku słuchałem na Rzeszowszczyźnie wirtuoza skrzypiec – 87-letniego Jana Marka. Zapytany, w jakim składzie instrumentalnym brzmią najpiękniej wygrywane przez niego 200-letnie oberki, odrzekł: z akordeonem i saksofonem. Tak brzmiała muzyka tradycyjna wykonywana przez kapelę Jana Marka na weselach i potańcówkach w latach 1950-70.
   Na płycie znajdą się brzmienia najmłodsze - z saksofonem i klarnetem a także najstarsza muzyka przedskrzypcowa z sukami biłgorajskimi. Będzie muzyka do tańców, które i dziś potrafimy zatańczyć - do oberka i polki, ale i do tańca, który już na początku XX w. wykonywany był sporadycznie - do chodzonego.
   Istnieje w Polsce wielka mnogość tańców regionalnych i wariantów przynależnych jednej wsi. W tej mozaice znajdujemy jednak cechy wspólne: rytmy mazurkowe, krakowiakowe i polonezowe. To cechy wyjątkowe i indywiduum naszego kraju. [...]

skład zespołu:
Anna Broda - śpiew vocal, cymbały hammerdulcimer, bęben drum
Witold Broda - śpiew vocal, lira korbowa hurdy-gurdy, suka biłgorajska Biłgoraj fiddle
Maciej Kaziński - suka biłgorajska Biłgoraj fiddle, basy kaliskie Kalisz bass
Jacek Mielcarek - klarnet clarinet, saksofon sopranowy soprano saxophone
Adam Strug - śpiew vocal