To jest tylko fragment strony.
kliknij tu aby wyświetlić całą stronę

Masala
LONG PLAY

2004

CD czasowo niedostępne

  1. Intro/Skit
  2. Cyber Punjabi
  3. Hollywood-Bollywood-Lollywood
  4. Bombaj-Islamabad-Warszawa
  5. Tuwa-Miedzylesie-Turcja
  6. As One
  7. Marena Bikum Hamad
  8. Rumi/Skit
  9. Radio Teheran
  10. Od Tarnobrzegu po Bangladesz
  11. Rangia
  12. XXI wiek
  13. Pendżab-Bułgaria-Polska
  14. Fariad/Skit
  15. Postępuj drogą prostą
  16. Raanjan
  17. Rumi/Outro/Skit
  18. Goodbye

   Album 'Masala' to podsumowanie prawie dwóch lat działalności kolektywu MASALA SOUND SYSTEM. We wrześniu 2002 roku w klubie Punkt w Warszawie odbyła się pierwsza impreza pod hasłem „Total Masala Party” na której pojawili się dje i zespoły łączące klubową muzykę taneczną z korzennymi dźwiękami bliskiego i dalszego wschodu oraz Europy Środkowej. Latem 2004 roku MASALA to nie tylko cykl imprez, które odbyły się w wielu miastach Polski, to już cała instytucja. Kolektyw skupiający muzyków, tancerki, speców od vizualizacji, djów, nawijaczy, plastyków i dziennikarzy – wszystkich, których interesuje co dzieje się w naszej globalnej wiosce. MASALA na parkietach oraz w audycji na antenie JAZZ RADIA (piątki 22-24) prezentuje nie tylko bhangrę, qawwali, bollywoodzki pop i arabskie disko, z którymi jest przede wszystkim kojarzona. MASALA to experymentalna muzyka łącząca tradycję z nowoczesnością oraz pozytywny przekaz z krytyką rzeczywistości.
   Hasło kolektywu to „POROZUMIENIE PONAD PODZIAŁAMI I... POROZUMIENIAMI”, taka będzie także płyta, która ukaże się na przełomie maja i czerwca nakładem Home Appliance. Pomysłodawcą i producentem płyty jest Max Cegielski, dziennikarz, dj i autor książek „Apokalipso” (premiera kwiecień 2004) oraz „Masala” od której nazwę przyjął kolektyw.
   Autorem większości utworów jest Praczas (Rafał Kołaciński) czołowy dj MASALA SOUND SYSTEM a także mózg projektu Village Kollektiv, elektronicznego oblicza słynnej Kapeli ze Wsi Warszawa. Pozostali producenci dźwięków to duet Like Orient Sound System czyli Smoku (Jarek Smakowski, słynny na niezależnej scenie dub-master, dawniej muzyk kultowej formacji Post-Regiment) oraz Yama (Jacek Kaczmarek, dziennikarz polskiego radia, współautor książki o wojnie w Iraku „Szum skrzydeł Azraela”, znany także jako niezależny producent muzyczny).
   Wygenerowane w domowych studiach cyfrowe dźwięki nie obroniłyby się jednak gdyby nie nagrane na żywo partie instrumentów. Na płycie grają więc czołowi przedstawiciele polskiej sceny folkowej, m.in muzycy zespołu Yerba Mater (I nagroda w konkursie polskiego radia „Nowa Tradycja”), Kapeli ze Wsi Warszawa (nagroda BBC – newcomer of the year) a także zespołu Stilo i Swoją Drogą.
   Tylko nieliczne z egzotycznych dźwięków, które usłyszycie to sample, większość została nagrana na żywo, nawet śpiew gardłowy.

   W ten sposób na płycie MASALA dochodzi do fuzji światowego folku z drum n bassem czy dubem. Wokale na płycie to z kolei dzieło młodych raperów i wokalistów. Na singlu słychać Diliana Singha, pendżabczyka mieszkającego w Warszawie, znanego już publiczności Przystanku Woodstock a także Globymana, który jako Globus nagrywa między innymi ze Wszystkimi Wschodami Słońca.
   W nagraniach do pozostałych utworów biorą udział między innymi Gutek (Kaliber 44, Indios Bravos) Eldo (Grammatik) i Frenchman (Bass Medium Sound System) MASALA to nie tylko spotkanie folku, hip-hopu, muzyki klubowej i tradycji jamajskich sound-systemów. Partie trąbki nagrał Ziut Gralak, muzyk m.in. legendarnego Tie-Breaka i RAP. Koncept album został uzupełniony o nagrania terenowe z Iraku, Afganistanu i Pakistanu, które wykonali Yama i Max Cegielski. W ten sposób MASALA staje się porozumieniem ponad granicami, pokoleniami i podziałami, porozumieniem, którego tak bardzo brakuje w czasach między cywilizacyjnego konfliktu.