To jest tylko fragment strony.
kliknij tu aby wyświetlić całą stronę

KAPELA JAZGODKI

Kapela Jazgodki powstała zimą 2005 roku we wsi Godki na Warmii. Powstała w kuchni, tam gdzie piec i ogień.

Jesień była ciepła, zima długa i mroźna. Miałyśmy instrumenty, nuty ze szwedzką muzyką ludową, mnóstwo melodii w uszach i w głowie. Grałyśmy do porannej kawy i wieczornego winka. Na początku było nas dwie plus okoliczni muzycy spontaniczni, z którymi przewędrowałyśmy wszystkie okoliczne domy. Potem te wędrówki wyszły poza okolice nasze najbliższe, potrzeba wspólnego grania prowadziła nas szerokim szlakiem nad górami i morzem, krętymi wiejskimi dróżkami i tajnymi ścieżkami dźwięków od szwedzkiego Gallivare aż do Ankary, od północy na samo południe Europy.

Podstawa składu to akordeon, skrzypce i śpiew, czyli duet Iwona Sojka (skrzypce) i Katarzyna Jackowska (akordeon, śpiew). Grają z nimi Adam Cudak (mandolina, flety, bouzouki), Marcin Sojka (bębny, cajon) i inni przyjaciele.

W repertuarze mają tradycyjną muzykę z różnych epok i krajów Europy - szwedzką, duńską, węgierską, rumuńską, cygańską, bałkańską, polską. Chętnie grają też muzykę miejską oraz repertuar całkowicie autorski, inspirowany muzyką etniczną.

Muzykę zbieramy jeżdżąc, grając, słuchając. Dziesięć lat temu objechałyśmy kielecczyznę szukając skrzypków. Dzięki przyjaciołom, Jackowi Hałasowi i Wolfowi Niklausowi udało nam się kilkakrotnie pojechać na Węgry i do Rumunii. Jeździłyśmy – z uchem szeroko otwartym – do Szwecji i nad Morze Śródziemne... a także do sąsiadów za miedzą. Szukamy dźwięków, melodii, pieśni, chwytamy je i wybieramy spośród nich te, które są nasze, z którymi dobrze nam się mieszka.
W muzyce i muzykowaniu interesuje nas spotkanie i dzielenie się tym, co nas zachwyca i porusza.

W MIĘDZYCZASIE

CD czasowo niedostępne

KAPELA JAZGODKI

Katarzyna Jackowska – śpiew, akordeon
Iwona Sojka - skrzypce

:: Jazgodki zbierają na wydanie płyty:

Kapela Jazgodki planuje nagrać i wydać płytę a fanów i słuchaczy prosi pomoc w tym przedsięwzięciu. Zbiera fundusze za pośrednictwem portalu polakpotrafi.pl - polakpotrafi.pl/projekt/w-miedzyczasie
(do 8 listopada 2014 r.).

O PROJEKCIE:

Jesteśmy muzykantkami, mamami, wędrowniczkami,
zajmujemy się wyplataniem melodii
i opowiadaniem historii, gramy, prowadzimy warsztaty.

Od prawie dziesięciu lat gramy muzykę etniczną, tradycyjną, z różnych stron Europy, muzykę średniowieczną czasami.
Nie wydałyśmy nigdy płyty, bo muzyka smakowała najlepiej na żywo i z ludźmi, ale...

Teraz mamy dla Was muzykę naszą własną,
która jest do słuchania, do tańczenia, do śpiewania, do kuchni i na podróż.

Nie zna ograniczeń wiekowych (równie chętnie słuchają jej nasi dorośli znajomi, jak nasze małe i duże dzieci), wędruje po pograniczach stylów. Znajdziecie w niej brzmienia polskie i żydowskie, bałkańskie i szwedzkie. Jest w niej i codzienny pośpiech, i te niezwykłe momenty, kiedy wszystko ustaje, kiedy można patrzeć i czuć, jak się świat porusza, jak milczy wieczność i szemrze czas. Znajdziecie w niej swoje własne poranki, popołudnia i wieczory.

Mamy dla Was piosenki, które pojawiły się w międzyczasie - między jednym koncertem,
a drugim, między jednymi a drugimi warsztatami, między śniadaniem a kolacją, między szkołą dzieci, komputerem i sprzątaniem. Nasz czuły dialog z rzeczywistością.
Słowa które wynikły ze spotkań - z pięknymi ludźmi, z lasem, niebem i samym sobą. Muzyka, która się wyśpiewała - podczas wieszania prania, w pociągach, w kolejkach w Biedronce, przy stole w kuchni. Zainspirowana tym, z czym się spotykamy na co dzień - w graniu i w życiu. Słowa do kilku piosenek zostały nam podarowane przez utalentowanych przyjaciół.

Szczegóły projektu, harmonogram prac, kosztorys - polakpotrafi.pl/projekt/w-miedzyczasie

zapowiedź na YouTube:
W Międzyczasie... pomóż nam wydać autorską płytę!