To jest tylko fragment strony. |
archiwum aktualności 2019 r.
Aktualne informacje: 2022 r. | Archiwalne informacje: 2021 r. | 2020 r. | 2019 r. | 2017/2018 |2016 r. |2015 r. |2014 r. | 2013 r. | 2012 r. | 2011 r.
INFORMACJE PRZEDŚWIĄTECZNE:
:: W okresie przedświątecznym wszystkie zamówienia realizowane są na bieżąco (24 h), przesyłki wysyłamy priorytetem (WAŻNE: sklep jest 'archaiczny' i nie wysyła automatycznych powiadomień o przyjęciu zamówienia, korespondencja prowadzona jest po godz. 18:00).
:: Zamówione płyty można odebrać stacjonarnie w Muzycznej Galerii Folkowej (adres powyżej), po uprzednim umówieniu telefonicznym (501 061 713). Przy składaniu zamówienia przez stronę, należy wpisać w komentarzu chęć odbioru osobistego (prosimy podać też nr telefonu).
:: Jeśli ktoś jest zainteresowany inną formą płatności niż przesyłka pocztowa za pobraniem przy składaniu zamówienia przez stronę, należy wpisać w komentarzu chęć innej formy płatności (np. przedpłata na konto, PayPal - w takiej sytuacji NIEZBĘDNE jest podanie adresu e-mail). Tak samo, jeśli ktoś jest zainteresowany przesyłką do paczkomatu.
Radical Polish Ansambl - RADICAL POLISH ANSAMBL
Sześciu "ludowych" skrzypków oraz grający "na dżazie" perkusista - artyści znani z takich grup, jak L. Stadt, Lautari, Tęgie Chłopy czy Odpoczno - podjęli wyzwanie rekonstrukcji muzyki na poły mitycznego polsko-indyjskiego eksperymentatora. I namówili współczesnych kompozytorów do podążenia tym samym tropem.
Radical Polish Ansambl to utopijna próba połączenia tego, co najbardziej archaiczne w tradycji polskiej wsi, z tym, co najbardziej awangardowe we współczesnej muzyce eksperymentalnej.
Olga Kozieł - WOŁYŃ W PIEŚNIACH
"Wołyń w Pieśniach", to pieśni z północno-wschodniej Lubelszczyzny. Płyta jest podsumowaniem dwuletniego projektu - nagrywania pieśni, spotykania wspaniałych ludzi, słuchania niesamowitych historii... Na płycie znajdują się pieśni dawnych mieszkańców wielokulturowego, wielobarwnego Wołynia.
Zarejestrowane zostały między innymi pieśni weselne, żniwne, o miłości, doli, tęsknocie. Razem z Olgą śpiewają Anna Jurkiewicz i Julia Biczysko, a także koleżanki z zespołu "Z Lasu".
POCZEKAY! - pieśni adwentowe w Szpilmanie (14 grudnia, Warszawa)
miejsce: Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Władysława Szpilmana, al. Niepodległości 77/85, Warszawa
koncert: godz. 19:00
w ramach: koncert ludowych pieśni adwentowych
Muzycy z dwóch uznanych grup improwizatorów Bastarda Trio i Księżyc połączą swe siły, by zagrać wyjątkowy koncert "Poczekay!". W programie ludowe pieśni adwentowe w wolnej interpretacji.
LUDOWE PIEŚNI RELIGIJNE Z PODLASIA cz. II
Niniejsza płyta jest efektem poszukiwań i badań nad ludowym repertuarem religijnym - katolickim oraz prawosławnym - na Podlasiu. To również kontynuacja pracy przedstawionej na płycie "Ludowe pieśni religijne z Podlasia cz. I". Wszystkie pieśni i oracje zostały zarejestrowane w domach wykonawców i wiejskich świetlicach. W miarę możliwości prezentowane są wykonania wielogłosowe, w celu ukazania wariantów i zachowania pełni brzmienia pieśni. Niektóre z nich, mimo iż śpiewane z drukowanych śpiewników, kantyczek, bohohłasników zachowują specyfikę lokalnych gwar, zarówno w wariantywności tekstu, jak i wymowie.
Grochocki_Odorowicz & Olga Kozieł - PIEŚNI PRZEJŚCIA
Pieśni przejścia to przejmujące utwory o odchodzeniu z tego świata, dotykające każdego - czy to w kontekście egzystencjalnym, kulturowym czy religijnym. Utwory w bardzo wiarygodnej interpretacji na dwa, naturalnie brzmiące, ciekawe głosy i altówkę, która czasami akompaniuje wokalistom, a czasami przejmuje wiodącą rolę. [...] Tomasz Janas
Grochocki - śpiewak pogrzebowy - pełen emocji przeprowadza słuchacza poza miejsce zwane samym końcem. Odorowicz - dźwiękami altówki dopełnia obraz spełnienia, rozdzierającego bólu, ostatecznej tęsknoty, miłości spełnionej i zawiedzionej, jej braku, pogodzeniem i oczekiwaniem. Kozieł delikatnym, a zarazem przenikającym głosem, wydobywa wszystkie głęboko ukryte wspomnienia radosne, smutne, najbliższe...
Werchowyna - PŁYWUT' ROKY (LP)
wydanie vinylowe
Pieśni, które śpiewamy powstały dziesiątki lat temu. Niektóre pochodzą z zeszłego stulecia, inne są jeszcze starsze. Ile dokładnie mają lat - nikt już dziś nie wie. Przekazywane z pokolenia na pokolenie, z matki na córkę, z babki na wnuczkę - przetrwały do dziś. [...]
Repertuar jest różnorodny. Składają się na niego zasłyszane przez nas w różnych okolicznościach utwory liryczne i obrzędowe, które uznaliśmy za piękne i postanowiliśmy się ich nauczyć.
Kolędowanie z Warszawską Orkiestrą Sentymentalną (15 grudnia, Warszawa)
miejsce: Wawerskie Centrum Kultury, ul. Żegańska 1a, Warszawa
koncert: godz. 19:00
z cyklu: ALTER WAWER
Tym razem artyści sięgają do kanonu polskich kolęd tworząc barwne, pełne emocji i niekonwencjonalne muzyczne widowisko. Obok znanych i lubianych "kolędowych standardów" usłyszymy kilka, nieco zapomnianych perełek z czasów Dwudziestolecia. "Śpiewnik kolędowy" Warszawskiej Orkiestry Sentymentalnej stanowi niezwykłą, pełną bożonarodzeniowej magii, autorską próbę spojrzenia na jedną z najbardziej oczywistych części naszej tradycji.
Čači Vorba - 'cygańska fuzja' gatunków i stylów (14 grudnia, Warszawa)
miejsce: Bemowskie Centrum Kultury, ul. Górczewska 201 (wejście od ul. Konarskiego), Warszawa
koncert: godz. 19:00
warsztaty: godz. 12:00
z cyklu: Folkowo Bemowo
Oryginalna mieszanka granej z pasją i profesjonalizmem tradycji cygańskiej, bałkańskiej i karpackiej z własnymi kompozycjami czerpiącymi obficie z jazzu, rocka i klasyki sprawia że ich muzyka wymyka się utartym schematom bałkańskich orkiestr dętych czy romskiej cekinowej stylizacji. Wykonywana przez nich na tradycyjnych akustycznych instrumentach "cygańska fuzja" gatunków i stylów to wielopłaszczyznowe połączenie etnicznej transowości, rockowej dynamiki, subtelnych jazzujących harmonii i psychodelicznej przestrzeni, spojone głosem solistki grupy Maszy Natanson.
Muzyka Źródeł vol. 32 - RÓD KARPIELI
Album poświęcony jest rodzinie Karpieli-Bułecków, w której muzykują dwa pokolenia: ojciec Bolesław i jego synowie: Jan i Sebastian. Jest to jeden z najznakomitszych rodów podhalańskich, w którym muzyka i góralska tradycja były obecne i w wielkim poszanowaniu przekazywane kolejnym pokoleniom. [...]
Muzyka wybrana na dwie płyty albumu Ród Karpieli obejmuje bogaty obraz repertuaru nut podhalańskich, stare teksty śpiewek góralskich, prezentację instrumentów pasterskich oraz rozmowy o muzyce Podhala, tradycji gry w rodzinie i dawnych muzykantach. [...]
Zderzenie nagrań dwóch pokoleń muzyków (prymistów i członków kapel) pokazuje zmiany stylu gry, indywidualność każdego z prymistów, ale i kontynuację rodzinnych tradycji muzykowania. [...]
Maciej Rychły, Elizabeth Seitz, Mateusz Rychły - UWOLNIONE DŹWIĘKI
Lider zespołu, Maciej Rychły, zaprosił do współpracy grającą na psałterium Elisabeth Seitz (znaną między innymi z zespołu L'Arpeggiata) i gitarzystę Mateusza Rychłego. Podstawą do spotkania trójki artystów jest poszukiwanie wspólnego języka muzycznego, który przekracza granice państw i przełamuje nakazy artystycznego kanonu. Korzystając z historycznych zapisów nutowych oraz inspirując się zarówno muzyką dawną jak i tradycyjną, Maciej Rychły, Elisabeth Seitz i Mateusz Rychły tworzą szczególną akcję artystyczną - podróż do źródeł europejskiej muzyki.
Vox Varshe 'reBORN' na Muzycnej Scenie OFF (26 listopada, Warszawa)
miejsce: PROM Kultury Saska Kępa, ul. Brukselska 23, Warszawa
koncert: godz. 19:00
z cyklu: Muzyczna Scena OFF
Vox Varshe wystąpi z programem 'reBORN' - odkurzanie kultowych pieśni i szlagierów zawsze niesie w sobie niebezpieczeństwo drogi w kierunku cepelii. Vox Varshe z powodzeniem udało się tego uniknąć. Ich "reBORN" to nowy świat żydowskiej muzyki, wyjątkowo świeży, wypełniony brzmieniami instrumentów akustycznych i elektroakustycznych oraz syntezatorów wspomaganych przez autorskie programy komputerowe, ale przede wszystkim to dwa cudowne kobiece głosy.
Jesienna edycja Festiwalu Wszystkie Mazurki Świata 2019 (22-23 listopada)
Warsztaty tańca, śpiewu i gry na instrumentach, opowieści o wybitnych, nieżyjących już skrzypkach, tańce, do których zagrają najlepsze kapele - te doświadczone i te całkiem młode. Wszystko to podczas jesiennego festiwalu Wszystkie Mazurki Świata. W piątek, w kolejnym z cyklu koncertów pt. KANON TRZECH, Andrzej Bieńkowski przypomni sylwetki znakomitych skrzypków: Władysława Słomińskiego, Władysława Szymczaka, Józefa Ciastka oraz skrzypka i śpiewaka - Franciszka Racisa. Sobotę wypełnią warsztaty, a kulminacją festiwalu będzie Noc Tańca.
Provinz Posen - PROVINZ POSEN
Spotkanie nowoczesnej elektroniki z wielkopolską tradycją. Provinz Posen to tańce wielkopolskie sto lat później. Większość dźwięków na albumie to przetworzone sample niezwykłych kozłów, klarnetów i mazanek. To właśnie kozły - charakterystyczna dla Wielkopolski odmiana dud - tworzą tu przejmujące basowe podkłady. Klarnety i mazanki (historyczne, ludowe skrzypce wykonane z jednego kawałka drewna) posłużyły jako baza do przestrzennych i prowadzących brzmień syntezatorowych. To wszystko sprawia, że w muzyce Provinz Posen znakomicie zachował się duch tradycyjnej Wielkopolski, a zarazem słychać w niej to, co w na scenie elektronicznej obecnie najbardziej wartościowe i bliskie Poznaniowi z racji położenia w pół drogi między Berlinem a Warszawą.
LEON LEWANDOWSKI. SKRZYPEK ZNAD PROSNY
Premiera płyty planowana na 20 listopada
Stworzenie rzetelnej, bogatej i barwnej monografii tego ostatniego weselnego skrzypka w Kaliskiem było dla nas, badających mikroregion Dorzecza Prosny celem, do którego dążyliśmy od lat. Wymagało to czasu oraz dogłębnego zbadania będącej w dyspozycji tego muzykanta spuścizny pokoleń. Wiemy, że jest on spadkobiercą nuty skrzypków urodzonych nad Prosną w połowie XIX wieku. Operuje archaiczną manierą i zaniechanymi dawno skalami modalnymi. [...] Nagrania są fascynujące. To efekt wieloletniej pracy, której celem było odtworzenie weselnego sposobu gry Leona Lewandowskiego. Prezentują cały wachlarz umiejętności skrzypka...
Tołhaje - magiczny świat bieszczadzkich dźwięków (16 listopada, Warszawa)
miejsce: Bemowskie Centrum Kultury, ul. Górczewska 201 (wejście od ul. Konarskiego), Warszawa
koncert: godz. 19:00
warsztaty: godz. 12:00
z cyklu: Folkowo Bemowo
Inspiracje czerpią Tołhaje głównie z bogatej, choć nieco zapomnianej, tradycji Bojków i Łemków, którą odważnie splatają ze współczesnymi brzmieniami i dojrzałą improwizacją. Grają muzykę żywą i wysmakowaną, intrygująco zawieszoną między folkiem a jazzem. [...] Najnowszy album Tołhajów "Mama Warhola", odkrywa tajemnicę słowiańskiego pochodzenia wielkiego Andy’ego Warhola. U jego źródeł leżą archiwalne nagrania ludowych pieśni z Beskidów śpiewane przez Julię Warcholę - matkę słynnego artysty.
Maria Pomianowska - ZAPOMNIANY DŹWIĘK. TEKLA BĄDARZEWSKA
Maria Pomianowska i Przyjaciele "Zapomniany dźwięk" to pierwsza w historii naszego kraju a druga na świecie monograficzna płyta z muzyką polskiej kompozytorki z czasów Fryderyka Chopina, Tekli Bądarzewskiej, opracowana przez Marię Pomianowską i Pawła Betleya na fortepian, harfę, instrumenty klasyczne oraz etniczne z różnych stron świata.
Chociaż w Polsce artystka ta została zupełnie zapomniana, na świecie zaliczana jest do grona najpopularniejszych twórców szlagierów XIX wieku. Jej utwór "Modlitwa dziewicy" wędruje po całym globie od 160 lat, rozchodząc się w rekordowej liczbie 1 mln egzemplarzy jeszcze w czasach, bez telewizji i Internetu. Ten muzyczny hit potrafi zanucić każde japońskie dziecko a śmieciarki na Tajwanie sygnalizują nim swój przyjazd. Co więcej jeden z kraterów na Wenus nazwany został kilka lat temu Bądarzewska na znak światowej popularności kompozytorki.
Bartosz Smorągiewicz Ensemble - HUSTLE & BUSTLE
Hustle & Bustle to zderzenie europejskiego jazzu wywodzącego się od Django Reinharda z formalizmem muzyki klasycznej oraz współczesną instrumentacją muzyki jazzowej, łączące elementy wielonarodowościowego folkloru. W oddźwięku jest ona energetyczną wirtuozerią z dodatkiem melancholii.
Autorskie kompozycje łączą elementy cygańskiego swingu, walca musette, bossy i bluesa w nowej współczesnej odsłonie.
Maria Pomianowska - MONIUSZKO Z 1000 I JEDNEJ NOCY
[...] Pomysł Moniuszko z 1000 i jednej nocy to próba przeniesienia muzyki wybitnego polskiego kompozytora w świat dźwiękowej fantastyki. To podróż wyobraźni, której osią są wybrane dzieła Stanisława Moniuszki. Odwiedzamy miejsca spotkania niezwykłych brzmień, gdzie afrykański balafon brzmi doskonale z polską suką spod Biłgoraja, doprawiony rytmem indyjskiej tabli. Kryterium doboru instrumentarium, na które opracowałam utwory Moniuszki, była chęć stworzenia nowych barw i emocji w muzyce. Materiał na płycie to pieśni bez słów, gdzie całe historie rozgrywają się na płaszczyźnie li tylko dźwięku. [...]
Maria Pomianowska
Wielkopolskie inspiracje Polmuzu na Bemowie (19 października, Warszawa)
miejsce: Bemowskie Centrum Kultury, ul. Górczewska 201 (wejście od ul. Konarskiego), Warszawa
koncert: godz. 19:00
warsztaty: godz. 12:00
z cyklu: Folkowo Bemowo
Polmuz to formacja założona przez wybitnego saksofonistę Michała Fetlera realizuje nowoczesne, autorskie interpretacje muzyki ludowej Wielkopolski z okolic Poznania, Pleszewa i Śremu. Punktem wyjścia były archiwalne nagrania z rejestracji terenowych przeprowadzonych w latach dwudziestych i trzydziestych ubiegłego wieku. Nagrania te potraktowane zostały jako materiał źródłowy, służący rozwijaniu narracji swobodnie improwizowanych, otwartych kompozycji.
Nina-Nu - GŁOS DAWNYCH MAZURÓW
Głos Dawnych Mazurów to płyta z wierszami poetów mazurskich żyjących w XIX i początkach XX-go wieku, m. in. Michała Kajki, Gotfryda Bendziułły, Jewana, Tobiasza Stullicha, Jana Luśtycha czy Jerzego Tadeusza Krzywoszewskiego, do których muzykę napisała i śpiewa giżycczanka - Monika Wierzbicka występująca obecnie pod pseudonimem artystycznym Nina Nu.
Ludzie ziemi, nauczyciele, działacze społeczni, ci znani i ci, których już nie pamiętamy, mówią swoim głosem o sprawach, które ich dotyczyły: o miłości, o ojczystym języku, o radości i zachwycie nad miejscem, w którym przyszło im żyć. [...]
Bastarda - koncert już w poniedziałek, 7 października (7 października, Warszawa)
miejsce: Bemowskie Centrum Kultury, ul. Górczewska 201 (wejście od ul. Konarskiego), Warszawa
koncert: godz. 19:00 (poniedziałek)
z cyklu: Folkowo Bemowo
Bastarda to formacja założona przez klarnecistę, improwizatora i kompozytora Pawła Szamburskiego, grają z nim wybitni instrumentaliści - Tomasz Pokrzywiński na wiolonczeli oraz Michał Górczyński na klarnecie kontrabasowym. [...] Ich najnowszy, wydany wiosną tego roku, album "Ars Moriendi" to kompozytorskie perły wybrane z dorobku europejskich, renesansowych twórców m.in. Constanza Festy, Josquina des Presa, Guillaume’a Dufała. Niezwykła, elektryzująca muzyka, która opowiada o śmierci, kontempluje przemijanie, towarzyszy ceremonii pogrzebowej. Bastardzie udało się stworzyć dzieło wybitne i zarazem urzekająco piękne, zjawiskową podróż przez ekstremalne emocje człowieka, zawieszone między rozpaczą i nadzieją.
ZAPROSZENIA NA KONCERT "BAJGELMAN / DYLAN" (31 sierpnia, Warszawa)
miejsce: Wawerskie Centrum Kultury, ul. Żegańska 1a, Wawer
koncert: godz. 19:00
w ramach: Warszawa Singera
Mamy dla Państwa podwójne ZAPROSZENIA na koncert "BAJGELMAN / DYLAN". Aby wygrać zaproszenie, prosimy mailowo przesłać zgłoszenie. W temacie wiadomości proszę napisać "BAJGELMAN / DYLAN".
Dwuczęściowy koncert "BAJGELMAN / DYLAN" to niezwykły, dwuczęściowy koncert, którego bohaterami są dwaj wielcy kompozytorzy żydowskiego pochodzenia. Dzieli ich cała epoka, łączy wyjątkowy talent, pasja i poszukiwanie prawd uniwersalnych.
Zjawiskowy projekt wypełniony kompozycjami Dawida Bajgelmana przygotowała mistrzyni w tworzeniu lirycznych nastrojów, intrygująca wokalistka Ola Bilińska. Z piosenkami Boba Dylana wystąpi Łukasz Lach.
WAŻNA INFORMACJA:
W związku z przerwą wakacyjną, aktualne zamówienia będą realizowane od dn. 19 sierpnia.
Kroke - TRAVELLER
Podróż zawsze była częścią naszego życia, muzycznej przygody - towarzyszy nam od wielu lat i zapewne tak już pozostanie. Jest furtką pozwalającą nam wejść choćby na chwilę do fantazyjnych ogrodów nieznanych kultur i osobowości ludzkich. Otwarcie się na drugiego człowieka, jego tradycję i historię jest dla nas jedną z najważniejszych zasad, pozwalającą odkrywać nowe nieznane dotąd światy, oraz dokonywać głębokiej autorefleksji.
Kroke od 25-ciu lat jest podróżnikiem, który nie tylko czerpie radość z wypraw, ale również wyciąga z nich naukę dla siebie i stara się nią dzielić z innymi...
Etnos Ensemble - GARDENS
Etnos Ensemble to zespół muzyczny wykonujący autorskie kompozycje inspirowane wpływami etnicznymi z całego świata oraz muzykę bałkańską, polską i żydowską.
Zespół tworzy grupa zaprzyjaźnionych instrumentalistów. Styl, który prezentują w swojej muzyce jest indywidualny i oryginalny, dlatego trudno go określić jako jeden gatunek. Najczęściej w muzyce grupy można usłyszeć wpływy tradycyjnej muzyki bałkańskiej, polskiej, klezmerskiej z elementami jazzu.
'Mamadou & Sama Yoon' - polsko-afrykański kolektyw w WCK (14 czerwca, Warszawa)
miejsce: Wawerskie Centrum Kultury, ul. Żegańska 1a, Warszawa
koncert: godz. 19:00
z cyklu: ALTER WAWER
Założycielem i liderem kolektywu jest dziennikarz, muzyk i intrygujący wokalista, Senegalczyk Mamadou Diouf. W języku wolof, rodzimym języku Mamadou, "sama yoon" oznacza: "moja droga, mój wybór", co bezbłędnie określa muzyczne credo zespołu. Każdy ich występ to pełen ekspresji tygiel afrykańskich tradycji, kultur i muzycznych gatunków. Przepełniony magicznym transem afrobeat spotyka się z wciągającym do tańca radosnym funkiem, a leniwie, choć z dużym pulsem, kołyszące reggae przeplata się z pełnym refleksji pustynnym bluesem.
4. Warszawski Przegląd Kapel i Muzyków Ulicznych oraz
Warszawska Orkiestra Sentymentalna (niedziela, 9 czerwca, Warszawa)
miejsce: AMFITEATR "BEMOWO" w Parku Górczewska, ul. Raginisa róg Kryształowej, Warszawa
koncert: godz. 19:00
Przegląd Kapel i Muzyków Ulicznych: godz. 11:00 (zgłoszenia do 8 czerwca: warsztaty@bemowskie.pl)
z cyklu: Folkowo Bemowo
Ostatnie przed wakacjami FOLKOWO/BEMOWO zaprasza na wielką, całodzienną imprezę do Amfiteatru na Bemowie.
Odbędzie się 4-ty już Warszawski Przegląd Kapel i Muzyków Ulicznych, a wieczorem zagra bijąca rekordy popularności Warszawska Orkiestra Sentymentalna.
Vocal Varshe fest. Jacaszek - BRAMY NIEBA
Projekt inspirowany reliefami wybitnego amerykańskiego abstrakcjonisty Franka Stelli oraz przedwojennymi zdjęciami i rysunkami drewnianych synagog. Z okruchów nieistniejącego już świata narodziło się nowatorskie dzieło, pełne eterycznej muzyki, mistycznych emocji i dźwięków przenikających czas. Powstał zjawiskowy, elektroakustyczny pejzaż – muzycy połączyli kompozycje synagogalne, pieśni gettowe, niguny – chasydzkie modlitwy bez słów oraz tradycyjne i ludowe melodie wykonywane na terenie Polski podczas okolicznościowych spotkań oraz najważniejszych świąt w judaizmie, z elektroniką Michała Jacaszka i wiolonczelowymi partiami Anny Śmiszek–Wesołowskiej.
III Festiwal Muzyki Mniejszości Narodowych i Etnicznych Rzeczypospolitej (4-6 czerwca)
miejsce: Klub Hybrydy, ul. Złota 7/9, Warszawa
koncerty: godz. 20:00
wstęp: wolny
Podczas trzeciej edycji Festiwalu Muzyki Mniejszości Narodowych i Etnicznych Rzeczypospolitej, który odbędzie się w warszawskim klubie Hybrydy, będziemy mieli okazję postłuchać: Karoliny Cichej z programem "Wieloma językami" prezentującym bogactwo kulturowe Podlasia, zespołów Pamaruna i Hoboud czerpiących z tradycji Warmi i Mazur oraz podhalańskich nut Trebuniów-Tutków.
ZAPROSZENIA NA KONCERT "Sarakina oraz laureat Nowej Tradycji" (25 marca, Warszawa)
miejsce: Bemowskie Centrum Kultury, ul. Górczewska 201 (wejście od ul. Konarskiego), Warszawa
koncert: godz. 19:00
warsztaty: godz. 12:00 (warsztaty wokalne oraz gry na flecie kaval)
z cyklu: Folkowo Bemowo
Mamy dla Państwa podwójne ZAPROSZENIA na koncert "Sarakina oraz laureat Nowej Tradycji". Aby wygrać zaproszenie, prosimy przysłać e-mail z propozycją trzech polskich zespołów, które chcieliby Państwo usłyszeć w cyklu Folkowo Bemowo. W temacie wiadomości proszę napisać "SARAKINA - Folkowo Bemowo".
Znamy już zespół, który obok Sarakiny pojawi się na majowej scenie cyklu Folkowo Bemowo. Będzie to Projekt Swada, który jury 22. Festiwalu doceniło "za śmiałe zderzenie odległych zjawisk muzycznych i kulturowych" przyznając mu wyróżnienie. Jego twórcą jest Wiktor Szczygieł, podlaski producent i promotor muzyki z pogranicza basowej elektroniki i hip hopu. Towarzyszą mu, śpiewaczka Nika Jurczak oraz raper Maciej Dzikowski.
22. Festiwal Folkowy Polskiego Radia NOWA TRADYCJA 2019 (16-19 maja)
MAŁY KOLBERG | NIEZBĘDNIK, część 2 - PODLASIE
Program Mały Kolberg powstał po to, aby kształcić postawę uważności na korzenie, tradycję, przekazy dziadków i babć już u najmłodszych dzieci.
W książce znajdują się ilustrowane opisy tradycyjnych zabaw i tańców a na płycie akompaniamenty grane na autentycznych ludowych instrumentach. To doskonały sposób na poznawanie tradycji ludowych i świetną zabawę przy muzyce i tańcu. Publikacja jest początkiem serii uzupełniającej w materiały muzyczne projekt Mały Kolberg, który od 2014 r. pomaga dzieciom i dorosłym korzystać z lokalnych tradycji.
W maju na Bemowie: Sarakina oraz laureat Nowej Tradycji (25 maja, Warszawa)
miejsce: Bemowskie Centrum Kultury, ul. Górczewska 201 (wejście od ul. Konarskiego), Warszawa
koncert: godz. 19:00
warsztaty: godz. 12:00 (warsztaty wokalne oraz gry na flecie kaval)
z cyklu: Folkowo Bemowo
Majowe FOLKOWO/BEMOWO od początku cyklu odbywa się pod hasłem - "laureaci Festiwalu Polskiego Radia Nowa Tradycja". W sobotę 19 maja wieczorem poznamy zwycięzców tegorocznego Festiwalu, a już po tygodniu jeden z nich pojawi się na scenie BCK.
Kto to będzie? Informacja już we wtorek 21 maja.
W drugiej części koncertu wystąpi formacja Sarakina, która wygrała Festiwal w 2001 roku.
Mureno i Nina Nu - TO CO WAŻNE
Premiera płyty w połowie maja
TO CO WAŻNE - to płyta z piosenkami wielkich twórców i artystów, z kraju i ze świata. To nie tylko hity ale muzyczne byty rozsiewające piękno mistrzowskich tekstów i kompozycji. Mówią o tym co ważne i potrzebne do dobrego i spokojnego życia: Miłość, Przyjaźń, Wolność, Nadzieja...
Kirszenbaum - Muzyczna Scena OFF (30 kwietnia, Warszawa)
miejsce: PROM Kultury Saska Kępa, ul. Brukselska 23, Warszawa
koncert: godz. 19:00
z cyklu: MUZYCZNA SCENA OFF
Niezwykła, eklektyczna muzyka krakowskiego duetu oparta jest na bardzo dojrzałej, brzmieniowej symbiozie gitar, postrockowych skrzypiec i nagrywanych na żywo loopów. Wyłania się z niej intrygująca, nowatorska interpretacja słowiańskich, klezmerskich i anglosaskich odmian folku, zanurzona w dynamicznych, szepcząco-krzyczących wokalach....
W końcu marca br. ukazała się ich debiutancka płyta "Stypa komedianta", a koncert na Muzycznej Scenie OFF będzie jej warszawską premierą.
Festiwal Wszystkie Mazurki Świata 2019 - RYTMY I SMAKI (22-27 kwietnia)
Werchowyna (4 kwietnia, Warszawa)
miejsce: Aula Główna Politechniki Warszawskiej, Plac Politechniki 1
czas: czwartek, 4 kwietnia, godz. 20:00
wstęp: wolny
Jak co roku Werchowyna zaśpiewa a capella w Auli Politechniki Warszawskiej. W programie wielogłosowe pieśni Wschodnich Słowian.
Trzy Dni Później z programem 'Gryphia' (6 kwietnia, Warszawa)
miejsce: Bemowskie Centrum Kultury, ul. Górczewska 201 (wejście od ul. Konarskiego), Warszawa
koncert: godz. 19:00
z cyklu: Folkowo Bemowo
"Gryphia" kontynuuje ideę formacji Trzy Dni Później, którą są autorskie, bardzo subiektywne interpretacje dzieł dawnych głogowskich twórców. Tym razem zespół sięga po Andreasa Gryphiusa, XVII-wiecznego poetę i dramaturga, przedstawiciela barokowej szkoły śląskiej.
STARE ale NOWE (stare płyty, nowe w sklepiku):
Daga Dana - LIST DO CIEBIE - to studyjny album, na którym łączą się charakterystyczne dla zespołu DAGADANA brzmienia z twórczością mało znanego w Polsce poety, Janusza Różewicza (brata Tadeusza i Stanisława).
Daga Dana - DLACZEGO NIE - to opowieść o poznawaniu innych kultur, poszukiwaniu brzmień oraz odkrywaniu na nowo siebie i swojego świata. Książka zawiera teksty po polsku, ukraińsku i arabsku.
WIRTU@LNE GĘŚLE, głosowanie na folkową płytę roku trwa do 30 kwietnia
W połowie marca na stronie www.gesle.folk.pl rozpoczęło się głosowanie w plebiscycie WIRTU@LNE GĘŚLE. W tym roku w WIRTU@LNYCH GĘŚLACH znajdziemy aż 104 płyty z szeroko rozumianą muzyką folkową - od tradycji i źródeł, po muzykę współczesną, rockową, folk-jazz czy folk-metal. Głosowanie potrwa do końca kwietnia.
Czeremszyna - marcowe Folkowo Bemowo (16 marca, Warszawa)
miejsce: Bemowskie Centrum Kultury, ul. Górczewska 201 (wejście od ul. Konarskiego), Warszawa
koncert: godz. 19:00
z cyklu: Folkowo Bemowo
Jeden z ciekawszych na naszej scenie folkowej zespołów, który powstał w 1993 roku w Czeremsze, niewielkiej miejscowości na Podlasiu. To swoisty wielokulturowy tygiel. Mieszają się tu tradycje i obyczaje polskie, białoruskie, ukraińskie, tatarskie i wiele, wiele innych. Wszystko to znajduje bardzo czytelne odzwierciedlenie w artystycznych inspiracjach i repertuarze Czeremszyny. [...]
Percival - SLAVA! PIEŚNI SŁOWIAN ZACHODNICH
Slava III to ostatnia płyta z cyklu płyt "Slava". Zawiera pieśni ludów zaliczanych do Słowian Zachodnich, a więc: Polaków, Czechów, Słowaków i ich podgrup, jak Ślązaków i Kaszubów, a także pieśni serbo-łużyckie i jedną pieśń nawiązującą do nieistniejącego już plemienia Połabian. [...] Chociaż pieśni zawarte na "Slavie III" to tylko wycinek całego bogactwa muzyki ludów zachodniosłowiańskich, jednakże stanowi jego piękną wizytówkę, którą z dumą można prezentować całemu światu.
PAMARUNA na dzień kobiet (Olsztyn i Warszawa)
czas: 7 marca 2019 r., godz. 19:00
miejsce: Sala pod Amfiteatrem, ul. Okopowa, Olsztyn
czas: 8 marca 2019 r., godz. 19:00
miejsce: Flora Caffe, al. Ujazdowskie 4 (Ogród Botaniczny), Warszawa
PAMARUNA - projekt Marii Rumińskiej (m.in. Shannon/Hoboud) i Patrycji Betley (m.in. Shannon/Same Suki), to wokalno-instrumentalno-anegdotyczna, improwizowana opowieść o kobietach i ich losach na przestrzeni dziejów. Projekt warmińsko-światowy i feministyczno-ludzki.
Remek Hanaj - WYSIADYWANIE GÓRY
Płyta jest kolażem archiwalnych głosów, preparowanych i niepreparowanych instrumentów akustycznych oraz elektroniki; jest kilkuwątkową tkaniną muzyczną - opowieścią o wojnie i pokoju, miłości i nienawiści, sensie i bezsensie, o starości i samotności, a także, last but not least, o słuchaniu muzyki.
Szczególnie wielbię śpiew. Zatem ta płyta jest też hołdem, który składam kilku ulubionym głosom, osobowościom i zjawiskom śpiewaczym, hołdem specyficznym, bo postanowiłem podzielić się swoim osobistym słyszeniem śpiewu, raz impresyjnym, raz esencjonalnym, wskutek którego tworzą się pieśni nowe...
DagaDana i przyjaciele na Bemowie (23 lutego, Warszawa)
miejsce: Bemowskie Centrum Kultury, ul. Górczewska 201 (wejście od ul. Konarskiego), Warszawa
koncert: godz. 19:00
z cyklu: Folkowo Bemowo
Znakiem firmowym DAGADANY jest, prezentowana już od ponad dziesięciu lat niezwykła, doskonała umiejętność łączenia elementów ukraińskiej i polskiej kultury muzycznej. Daga i Dana potrafią dialogować - nie tylko ze sobą, nie tylko wzajemnie z tradycjami swoich krajów ale i ze współczesnymi nurtami muzycznym. Z wyjątkową wrażliwością i ogromną klasą wpisując muzyczne tradycje w nowoczesny, nierzadko nowatorski, świat jazzu, elektroniki i world music.
Babadag - ŠULINYS
BABADAG to autorska formacja Oli Bilińskiej, w której eksperymentuje z interesującymi ją wątkami i warstwami muzyki tradycyjnej, nadając im formy i brzmienia często zupełnie z tradycją nie kojarzone. Efekt to muzyka, którą autorka lubi nazywać "organiczną" - piosenki podskórnie podszyte tradycją - gdzie stare zrasta się z nowym, wyrastające z doświadczenia przebywania w naturze, z prób jej zrozumienia.
Na płycie Šulinys Ola Bilińska wzięła na warsztat sutartinės - prastare litewskie kanony o niezwykle ciekawej strukturze. Struktury te wykorzystała jako jedną z warstw swoich piosenek, do tradycyjnych melodii dopisując nowe teksty, po polsku i po angielsku, do starych zwrotek – nowe refreny, do linii wokalnych - instrumentalne aranże. Do współpracy zaprosiła trzy wokalistki z Wilna, siostry Kriščiūnaitė.
Laboratorium Pieśni - RASTI
"Rasti" - rośnij.
10 pradawnych, mistycznych opowieści, polifonie z różnych części Świata i Kosmosu, szamańskie bębnienie, improwizacje, kobieca energia, śpiew ptaków i szept drzew.
Laboratorium Pieśni śpiewa tradycyjnie, w wielogłosie pieśni: ukraińskie, bałkańskie, polskie, białoruskie, a także gruzińskie, skandynawskie i wiele innych. Pieśni świata wykonują zarówno a capella, jak i przy akompaniamencie bębnów szamańskich i innych etnicznych instrumentów wnosząc w tradycyjne pieśni nową przestrzeń improwizacji głosowych, inspirowanych dźwiękami natury, często intuicyjnych, dzikich, kobiecych.
Żywiołak - WENDZKI SZNYT
"Wendzki sznyt" to kolejne pikantne odkrycia historyczne związane z kulturą Pomorza i jego odwiecznymi mieszkańcami, których etnografia do dziś kojarzy z określeniem "Wendowie".
Album będący niejako kontynuacją fascynacji zespołu uchyla tym razem rąbka tajemnicy związaną z morskim korsarstwem z epoki wikingów, nie stroniąc jednocześnie od typowych dla Żywiołaka "przebojów" z tekstami chociażby ulubionego Bolesława Leśmiana czy zapisów nutowych i tekstowych z dzieł Oskara Kolberga czy Łucjana Kamieńskiego.
Werchowyna - PŁYWUT' ROKY
Premiera płyty 14 lutego
Pieśni, które śpiewamy powstały dziesiątki lat temu. Niektóre pochodzą z zeszłego stulecia, inne są jeszcze starsze. Ile dokładnie mają lat - nikt już dziś nie wie. Przekazywane z pokolenia na pokolenie, z matki na córkę, z babki na wnuczkę - przetrwały do dziś. [...]
Repertuar jest różnorodny. Składają się na niego zasłyszane przez nas w różnych okolicznościach utwory liryczne i obrzędowe, które uznaliśmy za piękne i postanowiliśmy się ich nauczyć.
MANIUCHA i KSAWERY (3 lutego, Warszawa)
miejsce: Ośrodek Kultury Ochoty, ul. Grójecka 75, Warszawa
koncert: godz. 18:00
z cyklu: ENERGIA ŹRÓDEŁ - FOLKOWE OKO
MANIUCHA I KSAWERY to duet, który w autorski sposób łączy jazzową improwizację z ginącymi pieśniami ukraińskiego Polesia. Podczas koncertów przywołują zasłyszane na wsi bajki i historie.
Po koncercie moderowane spotkanie z zespołem poprowadzi dziennikarz muzyczny Adam Dobrzyński.
MILO Ensemble - LIVE AT PROM KULTURY 2018
MILO Ensemble to najnowszy projekt Milo Kurtisa. Tworzą go doskonali muzycy pochodzący z trzech kontynentów. Grają pełną tajemnej mocy, magicznej energii i piękna muzykę, która czerpie inspiracje z etnicznych korzeni odległych tradycji i kultur. Po mistrzowsku używając akustycznych instrumentów takich jak: oud, saz, kora, santur, trombity czy też obręczowe bębny budują niezapomnianą, baśniową aurę wypełnioną transowym tańcem i kojącą medytacją. W muzyce MILO Ensemble czytelne są kulturowe wpływy wschodniego regionu basenu Morza Śródziemnego, zachodniej Afryki czy też Tybetu, ale dopiero genialnie świadome wpisanie ich we współczesny świat jazzowych improwizacji tworzy nowatorską, intrygującą wartość - pełne emocji, wielokulturowe misterium.
ruszyły zgłoszenia do radiowych konkursów na
Folkowy Fonogram Roku i Fonogram Źródeł (do 25 lutego)
Polskie Radio zaprasza artystów, wytwórnie fonograficzne, organizacje kulturalne i lokalne społeczności do wzięcia udziału w konkursach na najlepszą płytę z muzyką folkową oraz najlepszą płytę z muzyką tradycyjną 2018 roku. Laureatów Folkowego Fonogramu i Fonogramu Źródeł 2018 roku poznamy podczas 22. Festiwalu Folkowego Polskiego Radia "Nowa Tradycja". Odbędzie się on w dniach 16-19 maja 2019 roku w Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie.
premiera płyty MILO Ensemble (26 stycznia, Warszawa)
miejsce: Bemowskie Centrum Kultury, ul. Górczewska 201 (wejście od ul. Konarskiego), Warszawa
koncert: godz. 19:00
z cyklu: Folkowo Bemowo
Nietuzinkowa postać na polskiej scenie, wybitny instrumentalista Milo Kurtis, współautor sukcesów kultowej grupy Osjan, nie ustaje w kreowaniu nowych, niezwykłych, muzycznych światów. Jego najnowszy projekt to MILO Ensemble. Tworzą go doskonali muzycy pochodzący z trzech kontynentów. Grają pełną tajemnej mocy, magicznej energii i piękna muzykę, która czerpie inspiracje z etnicznych korzeni odległych tradycji i kultur.
STARE ale NOWE (stare płyty, nowe w sklepiku):
Karolina Cicha - MIĘKKIE MASZYNY - to mieszanka avant-popu z energią rocka. W piosenkach usłyszeć można też elementy myślenia etnicznego, czegoś, co się bierze w muzyce z rytuału. [...] Gościnnie wystąpili: Tomasz Budzyński i Mamadou Diouf.
Karolina Cicha - DO LUDOŻERCÓW - [...] jego wiersze tylko z pozoru są nie-muzyczne. Okazuje się, że ich rytm narzuca niekiedy zaskakująco współczesną stylistykę: punkrockową, hiphopową, reggae. [...] Różewicz, którego chciałam pokazać to Różewicz ponowoczesny, apokaliptyczno-komiczny, Różewicz ironiczny i liryczny.
karnawałowy koncert MAMADOU & SAMA YOON (19 stycznia, Warszawa) - KONCERT ODWOŁANY
miejsce: Wawerskie Centrum Kultury, ul. Żegańska 1a, Warszawa
koncert: godz. 19:00
z cyklu: ALTER WAWER
Założycielem i liderem kolektywu jest dziennikarz, muzyk i intrygujący wokalista, Senegalczyk Mamadou Diouf. W języku wolof, rodzimym języku Mamadou, "sama yoon" oznacza: "moja droga, mój wybór", co bezbłędnie określa muzyczne credo zespołu. Każdy ich występ to pełen ekspresji tygiel afrykańskich tradycji, kultur i muzycznych gatunków. Przepełniony magicznym transem afrobeat spotyka się z wciągającym do tańca radosnym funkiem, a leniwie, choć z dużym pulsem, kołyszące reggae przeplata się z pełnym refleksji pustynnym bluesem.
ODPUST ZUPEŁNY (12 stycznia, Warszawa)
miejsce: sala widowiskowa OKO, ul. Radomska 13/21, Warszawa
koncert: godz. 19:00
z cyklu: ENERGIA ŹRÓDEŁ - FOLKOWE OKO
Odpust Zupełny - zespół muzyki dawnej inaczej... Zgłębia dziwną czasoprzestrzeń rozciągającą się od średniowiecza do wiejskiego odpustu. Nawiązuje do średniowiecznych dworskich tradycji Zachodu - twórczości trubadurów i truwerów piszących ku uciesze rycerzy i dworu pieśni będące echem wypraw krzyżowych i bitew, wydarzeń politycznych, uniesień i przygód miłosnych. [...] Na repertuar Odpustu składają się pieśni rycerskie, patetyczne, satyryczne i wręcz frywolne, dawna "piosenka biesiadna" oraz średniowieczne i renesansowe tańce. Oprócz tego zespół gra również piosenki i melodie, które można jeszcze czasem usłyszeć na wyprawach krzyżowych.
Czeremszyna - TĘSKNOTY | YEARNINGS
... czekam na Ciebie ... tęsknię ... nie płaczę ... przychodzisz we wspomnieniach ... uśmiecham się ...
od momentu ujrzenia tego świata, od pierwszego oddechu stajemy się integralnym i nierozłącznym, paradoksalnie nieprzemijającym, elementem procesu ... zwanym przemijaniem ... przemija czas, życie; coś w międzyczasie się kończy ... coś jednocześnie zaczyna ... w pogoni za czymś bliżej nie określonym ... szczęściem? ... często nie dostrzegamy strat ... refleksja przychodzi zbyt późno ... znowu nie zdążyliśmy ... a tyle jeszcze mieliśmy do przekazania ... cierpimy ... przystańmy na chwilkę ... wsłuchajmy się w otaczającą nas przestrzeń ... pozwólmy dogonić się tęsknotom ... obudzą się wspomnienia ... przecież tęskniliśmy od zawsze ... niezależnie od wieku ... za czymś ...
Janusz Prusinowski Kompania - PO ŚLADACH | IN THE FOOTSTEPS
Premiera płyty 15 grudnia
Podążając śladami wiejskich muzykantów odkrywamy nieoczekiwane i nieoczywiste krajobrazy - muzyczne i ludzkie. Bywa że zataczamy w nich coraz to nowe kręgi, czasem wkraczamy w obszary całkiem nieznane a niekiedy odnajdujemy w nich coś niezwykle osobistego.
Na płycie "Po śladach" znalazły się zarówno starożytne obery, wykrzykiwane wyrywasy i improwizowane mazurki jak i utwory powstałe z poetyckiej refleksji. Mam nadzieję, że ta publikacja - tak jak zdjęcie z podróży - odzwierciedla miejsce, do którego zaprowadziła nas fascynująca wędrówka w poszukiwaniu muzycznej tożsamości i wewnętrznej jedności.
MINIMAL BLOOD. tradycyjne pieśni o kobietach i krwi
Tematem MINIMAL BLOOD są tradycyjne pieśni o kobietach i krwi. Na płycie pojawią się historie kobiet, które decydują się na zbrodnie, ale także tych, na których zbrodnia jest dokonana; kochanków, którzy giną, bo ich miłość nie jest akceptowana; boskiej kary za planowanie czyjejś śmierci; diabelskiej kary za przyczynienie się do czyjejś śmierci; świętego uniknięcia śmierci. Historie mieszające świat realny i magiczny, które niegdyś służyły zapewne wzmocnieniu moralności. Czytane przez pryzmat współczesności opowiadają o wielowątkowości losów kobiety, o ich wrażliwości i emocjonalności, niemocy, miłości.
Projekt tworzą artyści wielu estetyk: inicjatorka, Maja Miro-Wiśniewska - wykonująca m.in. współczesną muzykę na fletach historycznych, Kasia Kadłubowska - perkusistka zanurzona w minimalizmie i konceptualizmie oraz duet Grochocki_Odorowicz, który swoim wykonaniem pieśni pogrzebowych wygrał Konkurs Muzyki Folkowej "Nowa Tradycja" 2017.
Alina Jurczyszyn i Kamila Bigus - SOUND MEDITATION
from SONG LABORATORY
"Sound Meditation" - płyta założycielek zespołu Laboratorium Pieśni, Aliny Jurczyszyn i Kamili Bigus - pieśni tradycyjne, transowe, z pradawnej pamięci naszych przodków, utkane z głosów i etnicznych instrumentów, improwizacji i sennych narracji.
Alina Jurczyszyn - wokal, shruti box, bęben szamański, instrumenty perkusyjne
Kamila Bigus - wokal, skrzypce, rebeb turecki, bęben szamański, instrumenty perkusyjne
oraz gościnnie: Michał Zeltman i Hubert Połoniewicz.
Óir - IN SCOTTISH CONDITION
Naszym zamysłem było pokazanie zróżnicowania muzyki szkockiej i jej wpływ na sąsiednie kraje - Irlandię i Anglię.
ÓIR prowadzi słuchacza przez różne szkockie krainy i formy muzyczne: taneczne Strathspeys, liryczne Airs, skoczne Jigs czy piosenki.
Na płycie znajdują sie utwory napisane lub zapisane od XVII do XIX wieku. Są to zarówno utwory tradycyjne jak i napisane przez kompozytorów, których znamy z nazwiska, ale którzy pisali utwory w idiomie szkockim tacy jak Alexander Walker czy Hewie MacDonald.
Sarakina - BALKANTRON
BALKANTRON to szósty już album Sarakiny, wydany z okazji osiemnastych urodzin zespołu. W większości wypełniły go nowe autorskie kompozycje Jacka Grekowa. Do nagrań ponownie został zaproszony improwizujący wirtuoz gadułki, Peyo Peev, na co dzień solista Bułgarskiej Narodowej Radiowej Orkiestry Muzyki Ludowej. Poza bułgarskim i macedońskim folklorem Sarakina do swej muzyki włącza elementy klasyki, jazzu i szeroko rozumianej world music.
Same Suki - ACH, MÓJ BORZE
Drugi studyjny album zespołu Same Suki - ACH, MÓJ BORZE to płyta, która powstała z chęci wyrażania siebie, taką jaką się jest. Bez cenzury. To muzyka kobiet z miasta, które nie boją się sięgać do źródeł, żeby śpiewać o tym, co tu i teraz.
Punktem wyjścia dla jej powstania były melodie i teksty ludowe - te zasłyszane na podwórku, te nauczone w domu i te znalezione w książkach etnograficznych. Same Suki z poszukiwań w muzyce źródeł stworzyły płytę eklektyczną i zaangażowaną we wszystkie ważne dla zespołu sprawy - ekologię, prawa kobiet, miłość, seks, odnajdywanie siebie i swojego głosu.
BlackFace Family - AFRICAN DRUMS
Piosenki BlackFace Family są punktem kulminacyjnym dyskotek w klubach Mzuzu, w betonowych wnętrzach, udekorowanych tylko mirror balls u sufitu. Może wydawać się eklektyczna, ale z elementów hip-hopu, dancehall'u, reggae, rnb, afro-popu, kwaito house'u i wielu innych zespół utkał lokalny, rozpoznawalny styl kukaning'inako - co znaczy spod góry Kaningina.
[...] Twiggy, odpowiedzialny za większość bitów, jest uważany za najważniejszego producenta muzyki klubowej z północy Malawi. Zespół tworzy z dwoma braćmi - czyli wokalistami Jah Facem i Sparrowem, wspomaganymi przez Kritique'a. Łączą oni malawijskie zamiłowanie do wielogłosowych melodii z przefiltrowanymi przez afrykańską wrażliwość stylizacjami rap i raga. [...]
Karolina Cicha, Elżbieta Rojek - 'JEDEN - WIELE' pieśni chwalebne wielu świątyń
Premiera płyty 23 listopada
Album "Jeden-wiele" to zbiór najradośniejszych i najjaśniejszych pieśni, które można usłyszeć w świątyniach na Podlasiu, gdzie od wieków współegzystują obok siebie różne religijne tradycje. Ta płyta to połączenie tej bogatej mozaiki w jeden spójny program, w którym wszystkie religie przemawiają niejako jednym głosem. Jest to materiał bliski stylistycznie muzyce folkowej, z charakterystycznym brzmieniem instrumentów etnicznych takich jak fidel płocka, suka biłgorajska, kobyz, komancze, ud, rubab, daf czy tombak, z muzyką czasem ekstatyczną, czasem kontemplacyjną a nierzadko bliską rytuału czy obrzędu. [...]
Warszawska Orkiestra Sentymentalna - PŁYŃ WISEŁKO
Koncert premierowy odbył się 7 listopada 2018 r. o godz. 19:00 w Studio Koncertowym PR im. Witolda Lutosławskiego przy ul. J. Kaczmarskiego 59
Piosenki pochodzą z różnych czasów - sprzed pierwszej wojny światowej, z dwudziestolecia międzywojennego, a także z czasów powojennych. Opowiadają o codzienności ułanów, ich dziewcząt, ich przyjaciół, o ich ideałach i dramatach, poświęceniu i tęsknocie, a także radości, poczuciu humoru i różnych, nie zawsze chwalebnych, skłonnościach.
Aktualne informacje: 2022 r. | Archiwalne informacje: 2021 r. | 2020 r. | 2019 r. | 2017/2018 |2016 r. |2015 r. |2014 r. | 2013 r. | 2012 r. | 2011 r.